Regulamin świadczenia usług za pośrednictwem sklepu internetowego ,,Missdeco” obowiązujący od dnia 10 stycznia 2018 roku.
§1 Postanowienia ogólne:
1.Sklep internetowy dostępny na stronie internetowej pod adresem www.missdeco.pl prowadzony jest przez Izabelę Dziedzic, działającą pod firmą Missdeco Izabela Dziedzic z siedzibą w Zagaciu ul. Świerkowa 6, 32-070 Czernichów, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadającą numer identyfikacji podatkowej NIP: 676-108-15-29; REGON: 366958277
Dane kontaktowe:
1) adres pocztowy:
Missdeco Izabela Dziedzic
Zagacie ul. Świerkowa 6
32-070 Czernichów
2) adres poczty elektronicznej: sklep@missdeco.pl
3) numer telefonu do Biura Obsługi Klienta: 697-093-575, czynny: od poniedziałku do piątku, w godz. od 10.00 - 18.00.
§2 Ilekroć w niniejszym Regulaminie użyte są wymienione poniżej terminy należy przez nie rozumieć:
- Adres pocztowy - imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.
- Adres reklamacyjny - adres sprzedającego.
- Cennik dostaw – znajdujące się pod adresem missdeco.pl/dostawa zestawienie dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów.
- Dane kontaktowe - imię i nazwisko lub nazwa instytucji, adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu.
- Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu, wymieniona w cenniku dostaw znajdującym pod adresem missdeco.pl/dostawa
- Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
- Karta produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
- Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 13 rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18 roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba że posiada ona pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu internetowego, w szczególności, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie składa zamówienie za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami (tekst jednolity Dz.U. z 2014, poz. 121 z późń. zm.).
- Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.
- Konto Klienta - indywidualne, wirtualne konto Klienta umożliwiające korzystanie ze sklepu internetowego.
- Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.
- Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient.
- Miejsce wydania rzeczy – adres pocztowy lub punkt odbioru wskazane w zamówieniu przez Kupującego.
- Moment wydania rzeczy – moment, w którym Kupujący lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w posiadanie.
- Platforma internetowa ODR – unijny serwis internetowy działający na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE i dostępny pod adresem https://webgate.ec.europa.eu/odr
- Płatność – metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę wymieniona pod adresem missdeco.pl/platnosc
- Podmiot uprawniony – podmiot uprawniony do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 roku z późniejszymi zmianami.
- Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz.827).
- Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
- Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.
- Przedmiot świadczenia – przedmiot umowy.
- Punkt odbioru – miejsce wydania rzeczy, niebędące adresem pocztowym, wymienione w zestawieniu udostępnionym przez Sprzedającego w sklepie.
- Rejestr UOKiK – rejestr podmiotów uprawnionych prowadzony przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na podstawie ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 roku z późniejszymi zmianami i dostępny pod adresem: https://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php
- Rzecz – rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. dotyczące ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
- Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem missdeco.pl, za pośrednictwem, którego Kupujący może złożyć zamówienie.
- Sprzedający - Missdeco Izabela Dziedzic, ul. Świerkowa 6 Zagacie, 32-070 Czernichów; e-mail: sklep@missdeco.pl; tel.: 697-093-575
NIP: 676-108-15-29; REGON: 366958277; GIODO: 123456. Zarejestrowany i widoczny w ewidencji CEIDG pod adresem: https://prod.ceidg.gov.pl/ceid... , Konto bankowe: 93 1160 2202 0000 0003 2342 9334
- System – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.
- Termin realizacji – podana na karcie produktu liczba godzin lub dni roboczych.
- Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku Kupujących.
- Wada – zarówno wada fizyczna, jak i wada prawna.
- Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, w szczególności jeśli rzecz:
- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewnił Konsumenta,
- nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedającego przy zawarciu umowy, a Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
- została Konsumentowi wydana w stanie niezupełnym;
- w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedającego lub osobę trzecią, za którą Sprzedający ponosi odpowiedzialność, albo przez Konsumenta, który postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedającego;
- nie ma właściwości, o której zapewniał producent lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego, przedstawia się jako producent, chyba że Sprzedający zapewnień tych nie znał, ani oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem umowy.
- Wada prawna – sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, złożone za pośrednictwem Sklepu, określające jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy; rodzaj płatności; miejsce wydania rzeczy; dane Kupującego a zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
§2 Warunki ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego w szczególności zasady zawierania za pośrednictwem Sklepu internetowego umów sprzedaży towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu internetowego, zasady wykonywania tych umów oraz zasady postępowania reklamacyjnego.
- Wszystkie towary znajdujące się w asortymencie Sklepu internetowego są fabrycznie nowe.
- Kupujący korzystający ze Sklepu internetowego jest zobowiązany do: -korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu, -niepodejmowania działań mających na celu rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam), -korzystania ze Sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, -niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym, -korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
- Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
- Miejsce wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy wolne od wad.
- Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są̨ w polskiej walucie i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw znajdującym pod adresem missdeco.pl/dostawa
- Całkowita wartość zamówienia obejmuje cenę towaru oraz koszt jego dostarczenia.
- Ceną wiążącą i ostateczną jest cena podana w ,,Koszyku” w podsumowaniu zamówienia w chwili złożenia zamówienia przez Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Ceny towarów prezentowanych na stronach internetowych Sklepu internetowego mogą ulegać zmianie, przy czym zmiana ceny towaru nie ma wpływu na zamówienie złożone przed wejściem w życie zmiany ceny.
- Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
- Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:
- dołączenia do zrealizowanego zamówienia, wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy, wydrukowanego dowodu zakupu rzeczy oraz wzoru formularza odstąpienia od umowy (formularza zwrotu)
- potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail: szczegółów zamówienia, potwierdzenia dokonania płatności w przypadku płatności online, informacji o wysyłce zamówienia.
- dostępnych na koncie Klienta, znajdującego się pod adresem missdeco.pl/konto/zamowienia historii zamówień, niniejszego regulaminu w wersji pdf i polityki prywatności w wersji pdf do samodzielnego pobrania.
- Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów znajdujących się w sklepie.
- Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią, świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
- Do korzystania ze Sklepu internetowego, w tym do przeglądania asortymentu Sklepu internetowego oraz składania zamówień, niezbędne jest spełnienie następujących minimalnych wymagań technicznych: - posiadanie komputera lub innego urządzenia multimedialnego z dostępem do sieci Internet, - posiadanie przeglądarki internetowej: Internet Explorer w wersji 8.0 lub nowszej z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript i Cookies lub Mozilla Firefox w wersji 22.0 lub nowszej z włączoną obsługą appletów Javy, JavaScript i cookies lub Google Chrome w wersji 28.0 lub nowszej z włączoną obsługą appletów Javy, JavaScript i cookies lub Opera w wersji 12.0 lub nowszej z obsługą appletów Javy, JavaScript i cookies lub Apple Safari 5.0 lub nowszej z włączoną obsługą appletów Javy, JavaScript i cookies; - posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail); - zalecana minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x 768 pikseli.
- Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez Sklep w celu ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia (tzw. założenie Konta Klienta). W tym celu Kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego, który ma obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w Sklepie.
- Sprzedający stosuje się do kodeksu dobrych praktyk.
§3 Zawarcie umowy i jej realizacja
- Zamówienia w sklepie internetowym missdeco.pl można składać́ 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
- Warunkiem złożenia zamówienia przez Kupującego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz akceptacja jego postanowień. Brak akceptacji przez Klienta niniejszego Regulaminu w toku procedury składania zamówienia uniemożliwia skorzystanie z możliwości nabycia towaru za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:
- dodanie produktu do koszyka;
- potwierdzenie przyciskiem zamawiam;
- wybór sposobu dostawy;
- wybór sposobu płatności;
- wybór miejsca wydania rzeczy;
- złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Zamawiam i płacę”.
- Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Sprzedającemu oferty zawarcia umowy sprzedaży towaru będącego przedmiotem zamówienia.
- Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym informuje on Klienta drogą mailową w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia.
- Realizacja zamówienia Klienta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego.
- Realizacja zamówienia Klienta w przypadku płatności kartą rozpoczyna się od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
- Realizacja zamówienia Klienta w przypadku produktów na zamówienie następuje po wpłacie całej kwoty lub, w określonych wypadkach, po wpłacie ustalonej ze Sprzedającym zaliczki, nie mniejszej niż 50% wartości zamówienia. Termin wpłaty zaliczki wynosi 2 dni od dnia otrzymania potwierdzenia zamówienia. Brak wpłaty zaliczki w terminie powoduje automatyczne anulowanie zamówienia.
- Realizacja zamówienia Klienta może być uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części wartości zamówienia, lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia lub zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia za pobraniem (płatnego przy odbiorze).
- Realizacja zamówienia Klienta może ulec wydłużeniu w sytuacji nieobecności Sprzedającego (urlop lub inne okoliczności), o czym Klient jest poinformowany odpowiednio wcześniej poprzez baner widoczny na stronie głównej sklepu.
- W przypadku, gdy po złożeniu zamówienia produkt okaże się wyprzedany lub niedostępny, Kupujący zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany e-mailem lub telefonicznie w celu podjęcia decyzji o realizacji jego zamówienia: częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie zamówienia.
- Dostępne formy płatności, które przy składaniu zamówienia może wybrać Kupujący:
1) system Blik.
2) przelewy do ponad 40 zintegrowanych banków oraz szybkie przelewy online do dowolnych banków za pośrednictwem Blue Media S.A. oraz PayPro S.A.
3) karta płatnicza:
- Visa, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Electronic i Maestro w przypadku wybrania operatora płatności online Blue Media S.A.
- Visa Classic, Visa Electron, MasterCard, Diners Club, PBK, JCB i American Express w przypadku wybrania operatora płatności online PayPro S.A.
4) Google Pay - szybkie płatności mobilne
5) PayPo - kup teraz, zapłać za 30 dni
6) za pobraniem - gotówką lub kartą płatniczą kurierowi, odbierając zamówiony towar, dostarczony za pośrednictwem firmy kurierskiej na adres wskazany przez Kupującego w zamówieniu.
7) przelew tradycyjny.
Podmiotami świadczącymi obsługę płatności online są:
- Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie przy ul. Haffnera 6, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000320590, NIP 585-13-51-185, Regon 191781561.
- PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
Dostępne szybkie przelewy:
- Volkswagen Bank Polska S.A.
- Spółdzielcza Grupa Bankowa
- BGŻ S.A.
- Bank Pocztowy
- dowolny inny bank (użytkownik wybiera opcję Mam konto w innym banku)
Dostępne integracje z bankami - użytkownik jest automatycznie przekierowywany na stronę banku w celu dokonania płatności, po której ponownie przekierowywany jest do sklepu.
- Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie określonym na karcie produktu, a dla zamówień złożonych z wielu produktów w najdłuższym terminie z określonych na kartach produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji zamówienia.
- Wysłanie produktu dostępnego na zamówienie następuje w ciągu 24 godzin od otrzymania produktu od producenta i uiszczenia całej kwoty zamówienia przez Kupującego.
- Zakupiony przedmiot umowy jest wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy, wraz z dołączonymi załącznikami, o których mowa w §2 pkt 6b.
- Z przyczyn niezależnych od Sprzedającego, sklep missdeco.pl zastrzega sobie prawo do zmiany terminu realizacji zamówienia oraz czasu dostawy zamówionych produktów. Kupujący zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany e-mailem lub telefonicznie.
- Kupujący, otrzymujący zamówienie za pośrednictwem firmy kurierskiej, ma obowiązek sprawdzić w obecności pracownika tej firmy jakość i kompletność dostawy.
- W przypadku, gdy w trakcie sprawdzania stanu przesyłki Kupujący stwierdzi, że towar jest uszkodzony lub brakuje któregoś elementu, powinien w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz niezwłocznie skontaktować się ze sklepem za pomocą poczty elektronicznej w dniu dostawy.
§4 Prawo do odstąpienia od umowy
- Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
- Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy (doręczenia), a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego, na formularzu odstąpienia od umowy (formularzu zwrotu) dostępnym pod adresem www.missdeco.pl w zakładce "Reklamacje i zwroty" lub w innej formie zgodnej z Prawem konsumenckim.
- Wypełniony formularz odstąpienia od umowy (formularz zwrotu) Konsument przesyła Sprzedającemu za pośrednictwem poczty elektronicznej lub razem ze zwracaną rzeczą.
- Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na adres e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny, jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
- Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Konsument ma obowiązek odesłać towar wraz z dokumentem zakupu na adres podany w formularzu zwrotu towaru.
- Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił, na własny koszt.
- Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. Prawa konsumenckiego.
- Konsument odsyła Sprzedającemu produkt kompletny, nieuszkodzony, nienoszący śladów używania w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy, a będącej wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Konsument odsyłając produkt powinien zadbać o należyte jego zapakowanie, tak aby nie doszło do jego uszkodzenia lub zniszczenia.
- Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
- Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- W przypadku zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu środków na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej zamawiającego.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem.
- Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- produkty na zamówienie Kupującego nie podlegają zwrotowi. W przypadku rezygnacji z zamówienia przez Kupującego w terminie do 24 godzin od dnia wpłaty zaliczki, podlega ona całkowitemu zwrotowi. W przypadku rezygnacji po upływie 24 godzin od dnia wpłaty zaliczki, nie podlega ona zwrotowi.
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
§5 Rękojmia
- Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia Klientom towaru bez wad fizycznych i prawnych.
- Sprzedający ponosi wobec Klientów odpowiedzialność za wady towaru na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilny (tekst jednolity Dz.U. z 2014, poz. 121 z późn.zm.), w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego.
- Sprzedający na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Przedsiębiorców z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na formularzu reklamacyjnym, stanowiącym załącznik dostępny pod adresem missdeco.pl/strona/reklamacje-i-zwroty, pisemnie na adres reklamacyjny lub adres poczty elektronicznej, z dopiskiem ,,Reklamacja”.
- Wskazane jest, aby zgłoszenie reklamacji zawierało w szczególności: imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację (jeśli Klient życzy sobie otrzymać reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej), datę nabycia towaru, rodzaj reklamowanego towaru, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Klienta, a także preferowany przez Klienta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Wraz ze zgłoszeniem należy dostarczyć Sprzedającemu dowód zakupu. Może to być np. kopia paragonu lub kopia faktury, wydruk z karty płatniczej. Powyższa treść dotycząca zgłoszenia reklamacji stanowi jedynie przykład, z którego Klient nie musi korzystać, i nie wpływa na skuteczność reklamacji zgłoszonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- Formularz reklamacji stanowi jedynie przykład, z którego chcąc złożyć reklamację, Klient nie musi korzystać ani się nim kierować.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć wadliwy towar na adres reklamacyjny.
- Sprzedający rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
- W przypadku wystąpienia ewentualnych braków w złożonej reklamacji, Sprzedający zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie zgodnie z danymi adresowymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
- Różnice w odcieniu tkaniny, skóry, drewna, czy innych materiałów, z których wykonane są produkty, wynikające z różnic w parametrach monitora lub karty graficznej nie stanowią podstawy do reklamacji. Zdjęcia przedstawione na stronie sklepu mają charakter poglądowy, materiały i kolory na zdjęciach mogą nieznacznie się różnić od tych dostępnych w sklepie.
- Sklep missdeco.pl zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów, wprowadzania nowych towarów do oferty, wycofywania towarów z oferty, wprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu oraz wprowadzania w nich zmian.
- Konsument, jeżeli sprzedana rzecz ma wadę, może złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny lub złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
- W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
- Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
- Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji opisanej w §5 pkt 10.
- Sprzedający obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
- Sprzedający w terminie 14 dni ustosunkuje się do opartych o art. 5615 kodeksu cywilnego: oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny, żądania wymiany rzeczy na wolną od wad lub żądania usunięcia wady. Sprzedający w terminie 30 dni (art. 7a prawa konsumenckiego) ustosunkuje się do każdego innego oświadczenia Konsumenta, którego nie dotyczy określony w kodeksie cywilnym termin 14 dni.
- Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem 1 roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
- Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem 1 roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak nie wcześniej niż przed upływem 2 lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, przed upływem 1 roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
- W przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie 2 lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
- W terminach określonych w §5 pkt 15-17 Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
- W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi, termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących Konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.
- Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje się §5 pkt 15-16, z tym że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
- Jeżeli z powodu wady rzeczy Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
- Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedający wadę podstępnie zataił.
- Sprzedający, o ile jest zobowiązany do świadczenia lub świadczenia finansowego na rzecz Konsumenta, wykona je bez zbędnej zwłoki, nie później niż terminie przewidzianym w prawie.
§6 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
- Administratorem danych osobowych przekazywanych przez Konsumentów sklepu jest Sprzedający.
- Sprzedający zobowiązuje się̨ do ochrony danych osobowych zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku. Kupujący podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe Sprzedającemu wyraża zgodę̨ na ich przetwarzanie przez Sprzedającego w celu realizacji złożonego zamówienia.
- Kupujący ma prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania,
usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz przeniesienia danych. - Kupujący ma prawo cofnięcia zgody w każdym czasie. Wyrażenie zgody nie jest niezbędne by kupować w Sklepie, a jej odmowa nie ponosi za sobą żadnych konsekwencji.
- Kupujący podają: imię oraz adres mailowy podczas wypełniania formularza kontaktowego, imię, nazwisko i adres mailowy podczas rejestracji w sklepie lub imię, nazwisko, adres, adres mailowy i numer telefonu podczas zakupów w sklepie.
- Jeśli Kupujący wyrazili zgodę na newsletter, ich dane będą przetwarzane w celach marketingowych, aby informować o promocjach i konkursach organizowanych przez Sklep. Jeśli Kupujący nie wyrazili zgody na newsletter, ich dane nie będą w żaden sposób przetwarzane.
- Dane będą przechowywane przez Sprzedającego tylko jeśli będzie wysyłać newsletter. W każdej chwili Kupujący mogą wycofać złożoną zgodę.
- Adres mailowy służy do komunikacji z Kupującym. Za jego pomocą Sklep przesyła informacje o swoich usługach, które mogą być interesujące dla Kupującego.
- Numer telefonu służy do wzajemnej komunikacji.
- Imię Sprzedający wykorzystuje w spersonalizowanych wiadomościach.
- Jeżeli dane osobowe Kupujących zostały naruszone, mają oni prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Sprzedający korzysta z zewnętrznych usługodawców, takich jak: FreshMail Sp. z o.o., Al. 29 Listopada 155c, 31- 406 Kraków, NIP 6751496393, KRS: 0000497051 oraz Vercom S.A. ul. Roosevelta 22, 60-829 Poznań, NIP 781-17-65-125, KRS: 535618 w celu wysyłania do Kupujących newsletterów; firmy kurierskiej DPD Polska, Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, ul. Mineralna 15, NIP: 526-020-41-10, KRS: 0000028368, w celu dostarczenia zamówienia; a także z firmy Blue Media S.A., ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, NIP: 5851351185 oraz Paypro S.A. ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, NIP: 7792369887 w celu realizowania płatności online. Ze Spółkami łączy nas umowa powierzenia danych, która zapewnia, że Państwa dane są bezpieczne tak samo u nas jak i w ww. Spółkach.
- Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się pod adresem: missdeco.pl/polityka-prywatnosci
§7 Opinie w Sklepie
- Klient Sklepu ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie. Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu w Sklepie.
- Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online, umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego produktu. W razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszego zaproszenia do wystawienia opinii, Sprzedawca ponawia wysyłkę zaproszenia.
- Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
- Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie oraz wizytówce TrustMate.io.
- Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
- Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawca ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
- Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
§7 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane za pośrednictwem sklepu internetowego zawierane są w języku polskim.
- Informacje i cenniki zamieszczone na stronie internetowej sklepu internetowego, odnoszące się do towarów prezentowanych w sklepie internetowym, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U. z 2014, poz. 121 z późń. zm.).
- Sprzedający honoruje wszelkie prawa Klientów przewidziane w przepisach obowiązującego prawa, a szczególności przewidziane w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 kwietna 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz.827).
- Niniejszy Regulamin dostępny jest nieodpłatnie na stronie internetowej sklepu w zakładce ,,Regulamin” pod adresem missdeco.pl/strona/regulamin Regulamin jest również udostępniony na koncie Klienta pod adresem missdeco.pl/konto/zamowienia w formie pdf do samodzielnego pobrania przez Klienta.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmiany niniejszego Regulaminu z przyczyn prawnych lub organizacyjnych. O treści zmian Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany przez umieszczenie pod adresem Sklepu internetowego missdeco.pl/strona/regulamin wiadomości o zmianie Regulaminu przez okres co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych. O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący będą dodatkowo powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 14 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania Regulaminu do obowiązującego stanu prawnego. Zmieniony Regulamin będzie wiązać Klienta, który zarejestrował Konto Klienta w Sklepie internetowym, o ile w przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu Klient nie oświadczy Sprzedającemu- w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji o zmianie Regulaminu- o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usługi Konta Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.), a w przypadku Klientów będących Konsumentami także przepisy ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r, poz. 827
- Kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego rozwiązywania sporów np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR lub dokonując wyboru dowolnego podmiotu uprawnionego spośród znajdujących się w rejestrze UOKiK. Sprzedający oświadcza zamiar i wyraża zgodę na pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 10 stycznia 2018 roku i obowiązuje do umów zawartych od tego dnia.
- Formularz odstąpienia od umowy (formularz zwrotu) oraz formularz reklamacyjny znajdują się w zakładce "Reklamacje i zwroty".