Inspirację dla nazwy swojej marki Pernille Stoltz odnalazła podróżując po Indiach, gdzie wszyscy tytułowali ją zawsze "Madam", dlatego otwierając swój pierwszy sklep w 1997 r., Pernille nazwała go nie inaczej jak "Madam Stoltz". Nazwa ta przetrwała do dziś.
O swoich początkach tak opowiada właścicielka marki: "Nie było nigdy żadnego wielkiego planu stojącego za "Madam Stoltz". Siłami napędzającymi były dla mnie kreatywność, fantazja i żądza przygód, połączone z głęboką fascynacją azjatyckim stylem życia i możliwością osiągnięcia nagle pojawiających się korzyści". Aby sfinansować kosztowną podróż do Azji, Pernille kupowała biżuterię w Indiach i sprzedawała turystom w Grecji. Po 3 latach wróciła do Danii z pomysłem na własną markę. W 2002 r. przeprowadziła się z rodziną na wyspę Bornholm. Nadal pracuje jako dizajner dla swojej marki, w biznesie pomaga jej mąż, Peter. Do Indii podróżuje przynajmniej 4 razy w roku, bo uważa je za swój drugi dom. Te podróże dostarczają jej wiele inspiracji przy tworzeniu nowych kolekcji.
O swoich ukochanych Indiach Pernille Stoltz opowiada: "Od dzieciństwa jestem wędrowcem w sercu i umyśle, zawsze tęskniącym za nowymi miejscami, doświadczeniami i ludźmi. Miałam szczęście podróżować po całym świecie, od Dalekiej Północy po Daleki Wschód. Wszystkie te miejsca odwiedziłam i wspominam, ale jeden kraj zajmuje szczególne miejsce w moim sercu. Od mojej pierwszej wizyty w Indiach czułam jakbym należała do tego miejsca. Język, kolory, tekstury, smaki i zapachy - wszystko to wydawało się intrygująco inne, a jednocześnie takie znajome".
Pernille Stoltz ściśle współpracuje z indyjskimi dostawcami, realizującymi jej projekty. Sama wybiera materiały, kolory. W efekcie powstają wyjątkowe produkty. W 2017 r. Madam Stoltz obchodziła jubileusz 20-lecia istnienia marki. Marka Madam Stoltz angażuje się w różne projekty charytatywne, m.in. od 2010 roku działa projekt Nai Disha w New Dehli, który obejmuje swą opieką ok. 450 dzieci i młodzieży w Indiach.
Madam Stoltz specjalizuje się w wystroju wnętrz i dekoracjach.
To firma lifestylowa, znana z charakterystycznego stylu Boho - połączenia zimnej, spokojnej Skandynawii z ciepłą i kolorową, uduchowioną Azją. Kolekcje reprezentują ręcznie wykonane projekty, inspirowane naturą, lokalnymi tradycjami i rzemiosłem z Indii, Maroka, Chin i Wietnamu. Od tekstyliów po meble i lampy, od praktycznych dodatków po przytulne niezbędniki. "Uwielbiamy, kiedy przedmioty mają swoją historię i kiedy możemy dostrzec ślady ich dawnego życia, lub nierówne kształty, będące wynikiem ręcznej pracy człowieka przy produkcji".
Cechami charakterystycznymi marki są fantastyczne wzory i żywe kolory tekstyliów, industrialne meble i oryginalne lampy, praktyczne akcesoria i przytulne, oryginalne drobiazgi, a także dekoracje wykonane z naturalnych materiałów, takich jak np. liście palmowe. Filozofia marki wpisuje się w hasło: "Home sweet home".
Równie ważna jest dla Madam Stoltz odpowiedzialność za środowisko, dlatego wiele jej produktów powstaje z materiałów z recyklingu. Ponieważ produkty są wykonywane przez ludzi, a nie przez maszyny, mają drobne niedoskonałości lub różnice w kształcie, rozmiarze czy kolorze, które są częścią uroku ręcznie wytwarzanego produktu. To właśnie ta część ręcznego procesu produkcji sprawia, że produkty Madam Stoltz są wyjątkowe.
Szczególnie polecamy druciane półki, oryginalne doniczki z twarzą, wazony w kształcie słojów, piękne lampy, przepiękne poszewki na poduszki oraz dekoracje ścienne z liści palmowych Madam Stoltz.